Roczny kurs z przedmiotu

CHEMISTRY IB 

realizujący w całości materiał HL
do Matury 2021

moduły do wyboru

CORE + AHL

HL

wrzesień-kwiecień


SOBOTA

14:15-15:05
przerwa
15:15-16:05

 

STACJONARNIE

CORE + AHL

HL

wrzesień-kwiecień


NIEDZIELA

10:30-11:20
przerwa
11:30-12:20

ONLINE

OPTION

SL / HL

marzec-kwiecień


zgodnie z decyzją IB
o wycofaniu Paper 3
z egzaminu May 2021
moduł „OPTION”
nie będzie realizowany
w roku szkolnym 2020/2021

* każdy z modułów zostanie utworzony, gdy zapisze się minimum 5 osób.

dr Sylwia Michorowska

Nauczyciel i wykładowca WUM

Certyfikowana nauczycielka systemu IB (Chemistry) od 2011 r.
Specjalistka od międzynarodowych systemów nauczania (IB DP and MYP),
Egzaminator IBO.
(Certyfikaty IB: „An Introduction to Teaching IB DP Chemistry” 2011, “Chemistry: A focus on internal assessment (Cat.3)” 2015, “Chemistry (Cat.2)” 2016, “Category 3 – Managing the extended essay” 2018).

więcej

CORE i AHL
moduł prowadzony
stacjonarnie albo online

12 września 2020 – 17 kwietnia 2021 [stacjonarnie]

13 września 2020 – 18 kwietnia 2021 [online]

HL
Wielkość grupy:  6 osób (dla kursu stacjonarnego)
Liczba spotkań:  25
Długość spotkania:  2 x 50 minut
Rata miesięczna:  400 zł  (7 rat)

Zapewniamy wyjątkową atmosferę podczas naszych webinariów

Doświadczeni prowadzący – specjaliści od edukacji w systemie IB z wieloletnim stażem, którzy jednocześnie są pracownikami WUM.

Pasja naszych prowadzących jest od razu wyczuwalna podczas zajęć – co czyni je niesamowicie skutecznymi i na długo zapadającymi w pamięć kursantów.

Otwartość nauczycieli sprawia, że każdy uczestnik może swobodnie porozmawiać z prowadzącym i zadać pytania dotyczące każdego aspektu przedmiotu – nawet na poziomie uniwersyteckim.

Luźna forma dyskusji oraz młodzieżowe podejście do kursantów przyczynia się do

ogromnego wzrostu skuteczności nauczania,

czego nie doświadczysz w tradycyjnej szkole, a co od wielu lat potwierdzają nasi kursanci!

Dodatkowo do poszczególnych działów otrzymasz
wydrukowane prace domowe omawiane później z nauczycielem

W naszej szkole wykorzystujemy wieloletnie doświadczenie naszych nauczycieli przez lata uczących w systemach IB (SL i HL) oraz A-levels (na poziomie AS oraz A2).

Pamiętaj, poziom HL może się okazać prostszy niż sądzisz!!!

Wystarczy w jasny i logiczny sposób pokazać ciągi przyczynowo-skutkowe, aby kursant zrozumiał materiał, a nie zapamiętywał.

Praca z kluczem (markscheme) to podstawa dobrego wyniku w IB


Nasi nauczyciele to naukowcy
, którzy prowadzą na co dzień własne badania i piszą publikacje naukowe. Potrafią bardzo dobrze analizować dane, znają się na metodologii prowadzenia doświadczeń oraz obróbce statystycznej danych.

Praca z nami pozwoli profesjonalnie i rzetelnie nauczyć kursantów poprawnej analizy danych, jak również ich statystycznej obróbki. Pracując nad zadaniami wyćwiczysz umiejętności wnioskowania, a także ewaluacji doświadczeń.

Rozkład materiału (moduł CORE + AHL)

Topic 1: Stoichiometric Relationships
  • Introduction to the particulate nature of matter and chemical change (1.1).
  • The mole concept (1.2).
  • Reacting masses and volumes (1.3).
Topic 11 and 21: Measurement and Data Processing
  • Uncertainties and errors in measurement and results (11.1).
  • Graphical techniques (11.2).
  • Spectroscopic identification of organic compounds (11.3).
  • Spectroscopic identification of organic compounds (21.1) [AHL].
Topic 2 and 12: Atomic Structure
  • The nuclear atom (2.1).
  • Electron configuration (2.2).
  • Electrons in atoms (12.1) [AHL].
Topic 3 and 13: Periodicity
  • Periodic table (3.1).
  • Periodic trends (3.2).
  • First-row d-block elements (13.1) [AHL].
  • Coloured complexes (13.2) [AHL].
Topic 4 and 14: Chemical Bonding and Structure
  • Ionic bonding and structure (4.1).
  • Covalent bonding (4.2).
  • Covalent structures (4.3).
  • Intermolecular forces (4.4).
  • Metallic bonding (4.5).
  • Further aspects of covalent bonding and structure (14.1) [AHL].
  • Hybridization (14.2) [AHL].
Topic 5 and 15: Energetics/Thermochemistry
  • Measuring energy changes (5.1).
  • Hess’s Law (5.2).
  • Bond enthalpies (5.3).
  • Energy cycles (15.1) [AHL].
  • Entropy and spontaneity (15.2) [AHL].
Topic 6 and 16: Chemical Kinetics
  • Collision theory and rates of reaction (6.1).
  • Rate expression and reaction mechanism (16.1) [AHL].
  • Activation energy (16.2) [AHL].
Topic 7 and 17: Equilibrium
  • Equilibrium (7.1).
  • The equilibrium law (17.1) [AHL].
Topic 8 and 18: Acids and Bases
  • Theories of acids and bases (8.1).
  • Properties of acids and bases (8.2).
  • The pH scale (8.3).
  • Strong and weak acids and bases (8.4).
  • Acid deposition (8.5).
  • Lewis acids and bases (18.1) [AHL].
  • Calculations involving acids and bases (18.2) [AHL].
  • pH curves (18.3) [AHL].
Topic 9 and 19: Redox Processes
  • Oxidation and reduction (9.1).
  • Electrochemical cells (9.2).
  • Electrochemical cells (19.1) [AHL].
Topic 10 and 20: Organic Chemistry
  • Fundamentals of organic chemistry (10.1).
  • Functional group chemistry (10.2).
  • Types of organic reactions (20.1) [AHL].
  • Synthetic routes (20.2) [AHL].
  • Stereoisomerism (20.3) [AHL].

SKUTECZNOŚĆ DZIĘKI DOŚWIADCZENIU
ORAZ 
INNOWACJE W EDUKACJI

Oczywista odpowiedź
na dzisiejsze potrzeby edukacyjne
przyszłych studentów